Skilla spoiler: Mit tegyünk, ha kicsúszna kezünkből az irányítás? Vagy gyorsabban dolgozunk, vagy okosan. Ma már nem érthetünk mindenhez és akkor vagyunk jó vezetők, ha a legjobb szakértőket keressük meg az adott feladathoz vagy projekthez. Szervezd ki, delegáld le! Azt csináld amiben Te vagy a legjobb!
Kiszervezés, delegálás vagy marad a sok elvégzetlen feladat
Egy cég bonyolult feladatkörök hálózata, amelyet egy nagy egészként kell értelmezni és irányítani. Alapvetően ez a kezdetekben egészen jól szokott alakulni, azonban ahogyan elkezdünk növekedni – márpedig többnyire ez a cél – szépen lassan kicsúszhat a kezünkből az irányítás, kezdenek egyre inkább összekuszálódni a szálak.
Akár cégvezetőként, akár alkalmazottként dolgozunk, szembe jöhet velünk a jelenség. Ha Te is találkoztál már ezzel a problémával, vagy érzed, hogy ennek a közelében jársz, adunk egy-két hasznos tippet most.
Amikor érezzük, hogy szorul a hurok, elkezdünk gondolkodni a lehetséges megoldásokon.
Mit csináljunk másképp? Mire összpontosítsunk?
Ha jól megfontoljuk, talán eszünkbe is jut egy remek megoldás, a feladatok kiszervezésének lehetősége, amely egyrészt időt spórol meg nekünk másrészt levesz bizonyos terheket a vállunkról, így kapacitást szabadít fel az elsődleges teendőinkre. Nem is beszélve a költségeink csökkentéséről.
Melyik terület lenne az, amely elsőnek eszedbe jutna ilyenkor? Könyvelés, ügyvéd, de igazán persze, hogy a…
M, mint MARKETING.
Mindig új hírek, új trendek, ezen a területen igazán nehéz kiigazodni és egyáltalán nem mindegy, hogy melyik szakértővel dolgozunk együtt.
De mitől is félünk igazán, amikor a marketingünket át akarjuk adni valaki másnak?
- A napi kommunikáció hiánya – azaz, ha nem látjuk/nem vitatjuk meg 5 percenként, elbizonytalanodunk.
Azonban mellette szól, hogy „amit nem tudunk, nem fáj”, azaz nem kell minden egyes mozzanaton nekünk aggódnunk. Oldja meg igenis a szakember – elvégre ért hozzá! - Váratlan helyzetek – avagy, ha azonnal cselekedni kell, ki vállalja mégis a felelősséget és hogyan fog cselekedni?
Viszont, ha csak a marketing tevékenységet vagy azon belül egy kisebb egységet érint a krízis, egyszerűbben lehet rá fókuszálni, és nem borítja fel a cég egészét. - Más irányít – nem érezzük a kezünk alatt az alkalmazottjainkat.
Viszont ennek lehetőségeként összepontosíthatsz más területekre, fejlesztheted például a pénzügyi részleget vagy az informatikát. - Szaktudás, hozzáértés idegensége – félünk az újtól: az új emberek új ötleteitől. „Biztos, hogy jó az, amit ők ötlenek ki?!”
Ne aggódj, aki ért hozzá, tudni fogja a dolgát, hiszen megvan a skillje hozzá!
Céges kultúra – avagy egy külsős mégis hogyan tudna a vállalatom részévé válni, ha nem is ismeri azt?
Erre nagyszerű eszköz a kommunikáció!
Értsd: a megfelelő tájékoztatás és feladatmeghatározás, ami elengedhetetlen lesz ehhez. Onnantól kezdve, hogy a szakember megérti mindazt, ami a vállalton belül zajlik, azonosulni tud a cégkultúrával, a célokkal és így tudni fogja, mit, hogyan kell intéznie, hogy az ideális legyen a partnerek, a belső munkatársak és a vezetés számára is egyaránt.
Kezd kicsiben és hamar ráérzel a kiszervezés / delegálás erejére
Nyilvánvalóan egy reklámügynökségre bízni a teljes marketingünket elég nagy költségvonzattal jár és nem is biztos, hogy feltétlen szükséges – ezt jól át kell azért gondolni.
Viszont ha csak egyszerűen vannak olyan feladatok, amiket már nem szívesen vállalsz a többi teendő mellett, érdemes feltöltened hozzánk a Skilla projektek közé.
Határozd meg azt az összeget, amit a munka elvégzéséért reálisnak gondolsz és azt a határidőt/feltételeket, amiknek teljesülnie kell. Találd meg a megfelelő embert rá nálunk és válj hatékonyabbá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.