Olvasási idő: 4-6 perc
Skilla spoiler: Delegálj és szervezz ki, ha nincs alkalmazottad vagy ha kevés az időd. Vállalkozóként, vezetőként használnod kell ezeket az eszközöket, mert különben percek helyett akár órákat rabolnak el azok a bizonyos adhoc és napi ügyek. Este meg úgy érzed, hogy nem haladtál a listán szereplő feladatokkal, pedig nem lazítottál egy pillanatot sem. Tudom nehéz, mert csak Te tudod a legjobban elvégezni az adott feladatot és ez így is van, ha valóban elvégezed. De mi van akkor, ha nem?
Delegálás: elküld, kiküld, kirendel, meghatalmaz, megbíz, ráruház
A folyamatok újragondolása és a felelősség átadása (ha van kinek). Bonyolulttá válik, ha belekezdesz, mert rögtön sok kérdés merülhet fel, ha nincs kialakított rendszer: hol is kezdődik a folyamat, melyik feladatot érdemes, mettől meddig legyen kiadva, ki a legmegfelelőbb rá, hogy fogom ellenőrizni. A legtöbb esetben egy 5-10 perces feladatnál úgy gondolhatjuk, hogy minek, de ha visszatérő, rendszeres akkor bizony érdemes rászánni azt az 1-2 órát is akár, mert gyorsan megtérül.
Kiszervezés: vállalatok esetében egyes tevékenységeik szervezeten belüli megszűntetését jelenti, amelyeket a továbbiakban más, külső cégek végeznek el.
Amikor nincs kinek delegálni, és mégis fontos a feladat, akkor érdemes keresni egy szakértőt, aki a hard skilljei alapján megfelelően elvégzi a feladatot. Egy szakértő (team) sokkal gyorsabban fogja elvégezni, mint egy munkavállaló.
Tudtad? A kutatások alapján a dolgozók hatékonysága 40-60 % között mozog.
Sok összetevő miatt fordulhat elő ilyen pl. fáradtság, rossz folyamatok, duplikált ügyintézés, fölösleges lépések, felelősség és proaktivitás hiánya...
Ha vállalkozásod van, már biztos szerveztél ki. Ilyen az ügyvéd, amikor okiratot, szerződést készít neked, a könyvelő és a marketing lehet még ilyen tevékenység. Ennél többre is gondolhatsz, természetesen mindegyiknél más és más a részvételi szint. Se a delegálásnál, se a kiszervezésnél nem lehet megúszni az együttműködést, mert egyeztetni, kiadni, ellenőrizni biztos, hogy kell.
Ez az igazi "engedd el, hogy a fontos dolgokra jusson időd" helyzet.
...prezentáció készítés, időpont egyeztetés, naptár szervezés, konkurencia figyelés, termékek feltöltése a webshopba, ügyfélszolgálat, csomagolás, logisztika, IT rendszergazda, workshop szervezés, adatbázis készítés, beszerzések, projektmenedzsment, stratégia, üzletfejlesztés, ... alapvetően végtelen a lehetőség.
Skilla: Elméletből gyakorlat, így lesz valós skill, tapasztalat.
Vannak előnyök és hátrányok, de egy jó előkészítéssel, jelentősen lehet csökkenteni azt a kevés hátrányt.
Most fel kell tennem egy nagyon fontos kérdést! Mennyi az óradíjad?
Olyan ördögi kör szindróma.
Mi történik, ha ezekre nem marad időd?
Ne keseredj el, mindenki küzd nehézségekkel, de érdemes tenni ellene, mert különben ezek a feladatok nálad is problémát okozhatnak.
Megkérdeztünk vállalkozás vezetőket, hogy milyen elmaradt/halogatott feladatok vannak a listán vagy a fiókban:
Adminisztráció: Ügyfél adatok, levelezés, kapcsolatok, statisztika/beszámoló készítése, feladatlista összeírás, asszisztensi feladatok, bank//biztosító/könyvelési ügyintézés, Asszisztensi feladatok, levelezés, Excel táblázat, word, ppt, rendezvények utazások lébonyolítása, Ajánlat készítése, naptár, könyvelés, szerződés írása, naptár rendszer, postázási feladatok...
Vállalkozás fejlesztés: Továbbképzés, feladatok delegálása, egy-egy terület mélyebb megismerése, adótanácsadás, personal branding, folyamatok, üzletfejlesztés, Stratégia, personal branding, marketing kutatás, online marketing, marketing, projektek koordinációja, hideghívások, GDPR...
HR feladatok: gyakornok, tanítás, munkatárs keresés, alvállalkozó keresése, koordinálása, szakemberek felkutatása, keresése, toborzás, motiváció, munkaerő megtartás, képzés,
Informatikai területen: eszköz beszerzés, karbantartás a meglévő eszközökön, mentés, nyersanyagok mentése, kellékek bérlése.
Marketing: fb, blog, honlapkészítés, cikkek, fb csoport, adwords, marketing stratégia kialakítás, ppc hirdetés, insta, linkedin, pinterest, weboldal, Youtube, seo…
Vezetőként töltsd ki a kérdőívet!
Milyen gyakorlati tudásra lenne szükség?
marketing, sales, facebook hirdetéskezelés, közbeszerzés, tapasztalat vállalkozásvezetéssel és vevőszerzéssel kapcsolatban, a szakmámon belül képezni magam, pénzügyi számviteli ismeretek, vezetői ismeretek.
Ezeknek egy részét érdemes megtanulni, a másik részét érdemes megismerni, hogy jó kérdéseket tudj feltenni a szakértőknek és ezáltal jól tudd kiszervezni!
Egy vállalkozás életében erre mindig szükség van: javítsd a cégen belüli folyamatokat és szervezz ki, amit csak lehet. Csökkentsd a kiadásokat és stratégia mentén alakíts rugalmas innovatív szemléletű vállalkozást.
Újra vágysz? Dobd fel magad egy új skillel.
Megszaporodtak a skillek a virtuális térben. Te is keresed a lehetőségeket, hogy tapasztalatokat szerezz? A soft skillek azok a személyes képességek, amelyek nehezen mérhetőek, bizonyíthatóak. A hard skillek az önéletrajzunk bizonyítható mérföldkövei. A szakmai tudásunk, a képesítéseink, amik könnyen beazonosíthatóak. Diploma, nyelvvizsga, amik a szakmai ismereteinket igazolják, a munkatapasztalat...
>>> Mi gyűjtjük a skilleket, töltsd ki a kérdőívünket, lehet, hogy pont a tiedre lesz szükség!
Skilla team
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.