Most már tudjuk, hogy mik azok a kisebb marketing tevékenységgel kapcsolatos feladatok, amik könnyen kiszervezhetők egy-egy szabadúszónak, kisebb cégnek.
Viszont van az a helyzet, amikor a túlterheltség miatt már nem csak a kis feladatok átadásán kell gondolkodnunk.
A másik eset pedig az, amikor inkább jobbnak látjuk, ha olyan foglalkozik vele, aki pontosan tudja mihez nyúljon, rendelkezik annyi tapasztalattal, szakértelemmel, érzékkel a területet illetően.
Nézzük, milyen tevékenységek javíthatják céged működését – avagy miket szervezz ki, ha az előző két példa alapján magadra ismertél.
A magasabb szakértelmet és megfelelő kidolgozást igénylő RIZIKÓS feladatok:
Tervezés – avagy a sikeres marketing terv és stratégia kialakítása.
Nem egyszerű feladat, főleg egy fiatal vállalkozás esetében, hiszen egy jól működő rendszer kialakításához idő és sok-sok tapasztalat szükséges. Nem mellesleg a teljes üzleti tervvel össze kell hangolni, hiszen anélkül nem lesz sikeres, hiába tűnik annak első körben.
Ami azt illeti, nem érdemes csak úgy belevágni ennek – pontos elemzéseknek, felméréseknek kell megelőznie ezt a munkát. Mire gondolok itt? Mondjuk egy piackutatásra, ABC, BCG, SWOT elemzésre, amely jó alapot, segítséget adhat az elinduláshoz. Természetesen ez időigényes és őszintén szólva nem igazán szeret nekilátni akárki.
Akárki nem, de aki ért hozzá és ez a szakterülete, benne van az analitikai skill, imádni fogja ezt a megbízást. Mit szólnál hozzá, ha átvállalná tőled ezt a munkát egy olyan külsős dolgozó, aki megfelelő referenciával rendelkezik a szakterületen?
Megvannak az elemzések, de az marketing akciótervben tanácstalan vagy? A kivitelezés is fontos része a gépezet egészének, így ennek a pontos, precíz kidolgozása sem elhanyagolható. Akár a kidolgozásban, akár tanácsadásban is segítségedre lehet a Skilla adatbázisa, hiszen ezekre a feladatokra is kiírhatod egyszerűen a projekted.
PR és sajtókapcsolatok – a kényes téma.Szintén kapcsolódik hozzá egy-egy mélyebb analízis, mint például a cég közvetlen környezetének vizsgálata (PEST-analízis), a RACE-modell felállítása:
Kutatás (Research)
Akció - Tervezés (Action)
Megvalósítás - Kommunikáció (Communication)
Ellenőrzés - Kiértékelés (Evaluation).
De van, ami ebben az esetben még inkább fontos: ismertségek, ismerettségek, kapcsolatok.
Ha sajtóban gondolkodunk, olyan személyt érdemes keresnünk, aki jártas ebben a világban. Népszerű újságírók palettáján érdemes szétnézni persze, de nem biztos, hogy jól jövünk ki belőle anyagilag. Számos olyan referenciával, szakmai háttérrel rendelkező szabadúszó blogger „kering az éterben”, aki tud hatékony támogatást adni anélkül, hogy egy vagyont költenél ilyesmire. helyezéslistákon is előkelőbb helyezésekhez juthatsz, ha megfelelő online tervet készítesz/készíttetsz rá.
Megfeledkeztél a kríziskommunikáció kialakításáról? Miért ne bíznád másra, ha nincs rá időd?!
Töltsd fel a megvalósítani kívánt projekted és keresgélj a skillerek között, akár korábbi anyagaik, akár tapasztalataik alapján. Találd meg itt az embered a nehezebb feladatokra is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.