Közeleg az év vége… ilyenkor minden cég meghúzza a végsőkig. Ismerős ugye?
Minden vállalat alkalmazottja és vezetője egyaránt bestresszel, hiszen „be kell fejezni mindent az év végére”, vagy „meg kell lennie a jövő évi terveknek”, illetve „túl kell élnünk az éves leltár időszakát”. Ez az a pont, amikor szembesülünk vele, hogy jó lenne még legalább 2 kezet növesztenünk.
Igen: kevés a kapacitás! Megszületik bennünk a gondolat, hogy „de jó lenne egy-két dolgot lepasszolni”.
Múltkor már olvashattál róla, hogy mi van akkor, ha a marketing tevékenység kiszervezésén gondolkodsz - mik azok a félelmek, hiedelmek, amik ilyenkor terjengenek és mi a valóság.
Azonban nem beszéltünk arról, hogy milyen feladatok azok, amiket nyugodt szívvel átadhatsz másnak, akár teljesen, akár alkalmi jelleggel, ha nem akarod, hogy kicsússzon a kezedből az irányítás.
Nézzük a kisebb feladatokat:
Social media: manapság az egyik legkedveltebb és majdnem, hogy kikerülhetetlen csatorna. Ebbe sok minden beletartozhat, mint például a Facebook oldal tartalmának menedzselése, hirdetések kezelése, Instagram oldal szerkesztése, illetve mindenki „álommelója”, maga az influencerkedés. Emellett még ott van a szakmai profil karbantartása is, mint a LinkedIn és bizony a videós szórakoztatás is (YouTube).
Videotartalom: Ha már a videókat említettük - tartalmat gyártunk és azt filmes formában tervezzük, érdemes olyanban gondolkodni, aki videós skillekkel rendelkezik. Itt kiszervezendő feladat lehet az operatőri tevékenység, vagy a videóvágás.
Grafika és kreatív tervezés: szintén szorosan kapcsolódik a minőségi tartalom gyártáshoz a megfelelő grafika megalkotása, akár a közösségi médiára, akár weboldalra, vagy belső csatornára. Emellett kiemelten fontos akkor ez a feladat, ha offline reklám kampányba kezdesz – plakátot, szórólapot grafikusra bízz inkább!
Blog: amennyiben blog oldallal rendelkezel, de alig van időd hasznos olvasmánnyal megtölteni, szervezd ki egy jó írói vénával megáldott skillernek.
Fotózás: a grafikákról már esett szó az előbb, de ahhoz bizony fotózni is kell, ha saját anyagot kíván céged használni. Rengetegen szeretnek fotózni, igaz sokan közülük hobbifotósok, de referencia képek alapján te is könnyedén találhatsz olyan embert, akinek a munkái beleillenek az elképzeléseidbe és szívesen dolgoznál vele együtt. Neki megvan hozzá az eszköze és a szeme, neked csak az a dolgod, hogy megoszd vele, amit szeretnél látni a kampányodban.
Honlap: elengedhetetlen egy jó weboldal a kis és nagy cégek esetében is, ezt nem is kell magyarázni. Ha honlaptervezésről van szó, lehet, hogy érdemes itt keresgélned, mert egy weblaptervezésre szakosodott vállalat árai bizony a csillagos égig is érhetnek.
Megvan már a weboldal, de nincs, aki foglalkozzon vele? Remek kiszervezendő projekt – töltsd fel gyorsan a projektek közé!
Nyomdai anyagok: avagy a szöveg korrektúrázás – hiszen hiába van tökéletes képi anyagod, ha helytelen a szöveg, amit hozzá társítasz – erre is időt és energiát kell fordítani. Ha úgy érzed utóbbiak szűkében állsz, nézesd át velünk!
Reméljük eddig hasznos tippeket kaptál a kiszervezendő tevékenységek repertoárjából. Ha kíváncsi vagy mik azok a nagyobb volumenű teendők, amiket még átadhatsz egy skillernek, kövesd továbbra is a Skilla blogot!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.